Mercedes-Benz R107 380SL 1981 r.
Gdy w 1971 roku z zakładów Mercedesa w Sindelfingen zjeżdżał pierwszy egzemplarz modelu R107, zapewne
nikt nie przypuszczał, że jego rynkowa kariera potrwa aż 18 lat!
Tymczasem był on tak wszechstronnym i udanym samochodem, że sprzedawał się świetnie
gdziekolwiek się pojawił.
Z sukcesem kontynuował on ideę przez swojego poprzednika (W113 “Pagode”) – wygodnego kabrioletu ze sportowym zacięciem.
W trakcie swojej długiej historii przechodził szereg zmian i usprawnień, wprowadzonych przez samych inżynierów Mercedesa,
czy też wymaganych przez konkretne przepisy rynków na których R107 był sprzedawany.
Wersja 380SL wyposażona jest w silnik V8 o kodzie M116, odporną na wszelkie eksploatacyjne trudy.
Jak przedstawia się w liczbach?
Dane techniczne:
Rok produkcji: 1981
Silnik: V8 benzynowy
Pojemność silnika: 3839 cm3
Moc: 204 km (150 kW)/ 315 Nm
Skrzynia biegów: automatyczna, 4-stopniowa
Napęd: tylna oś (RWD)
Prędkość maksymalna: 205 km/h
Przyspieszenie: 0-100 km/h: 9.5 s
Waga: 1540 kg
Kolor nadwozia: Złoty (473 “Champagne”)
Wnętrze: Wykończone materiałem MB-TEX w kolorze brązowym oraz drewnianymi dekorami
Numer VIN: WDBA45A6BB004734
Rynek pochodzenia: Stany Zjednoczone
Aktualny przebieg: 205 680 km (127 800 mil)
Stan i wyposażenie pojazdu:
Prezentowany Mercedes trafił do Polski ze Stanów Zjednoczonych.
Od razu po zakupie przeszedł szereg napraw kosmetycznych, w wyniku których otrzymał:
– naprawę elementów blacharskich
– nową powłokę lakierniczą, zgodną z oryginalnym kolorem
– nowe poszycie dachu
– renowację drewnianych elementów wnętrza
Oczywiście nie zapomniano o przeglądzie stronie mechanicznej.
W ramach serwisu wykonano następujące naprawy:
– serwis zawieszenia
– serwis układu hamulcowego
– serwis układu kierowniczego
– serwis filtrowo-olejowy
Wszystko to sprawiło, że Mercedes był gotów do pewnego pokonywania kolejnych kilometrów.
Testem jego sprawności był udział w rajdzie Classic Tour w 2022 roku, podczas którego pokonał
trasę do Chorwacji, oraz z powrotem.
Pokazując tym samym, jak dobrze sprawuje się podczas długich, wakacyjnych tras.
Wnętrze, choć zachowane w bardzo dobrym stanie, posiada mankamenty w postaci
kilku niewielkich pęknięć na podszybiu deski rozdzielczej, czy niedziałający przycisk otwierania
szyby pasażera.
Wyposażenie naszego 380SL jest standardowe dla ówczesnych modeli i obejmuje:
– elektrycznie sterowane szyby
– klimatyzację
– tempomat
– tapicerkę MB-TEX
– radio
– elektrycznie wysuwaną antenę
Dla kogo?
Nie bez powodu Mercedes R107 jest jednym z najpopularniejszych samochodów klasycznych w Europie.
Jego uniwersalność i trwałość doceniły zarówno osoby, które poszukiwały spokojnego i stylowego “cruisera”,
jak i te, które chciały poczuć uderzenie mocy, gdy tego zechciały.
W obydwu tych przypadkach, R107 miał i ma dużo do zaoferowania.
Solidność jego wykonania oraz tzw. “zapas materiałowy”, objawia się w niemal każdym elemencie samochodu.
Chcąc nabyć klasyka, który da pewność dostępności części, świetne brzmienie silnika, rozpoznawalność, niezawodność
oraz wygodne użytkowanie na co dzień, model R107 z silnikiem V8 jest oczywistym i sprawdzonym wyborem.




