Mille Miglia to jedno z najważniejszych wydarzeń w branży pojazdów zabytkowych, w roku 2017 miał miejsce jubileusz tego rajdu – 90-ta edycja.

Do rajdu aplikowało ponad 1500 pojazdów a miejsc było tylko 450. Dodatkowym utrudnieniem była zasada, że uczestniczyć w rajdzie mogą jedynie modele samochodów dopuszczone przez organizatora – takie, które brały udział w Mille Miglia w przeszłości (do 1957).

Sam rajd liczył 1800 km i trwał  cztery dni. Impreza była bardzo wyczerpująca dla załogi i samochodów, na trasie spędzaliśmy po 15 godzin dziennie  i więcej (w zależności od wydarzeń na trasie). Między przyjazdem na metę a startem do kolejnego dnia mieliśmy zaledwie kilka godzin czasu a w międzyczasie trzeba było się wyspać i zrobić serwis samochodu. Trasa rajdu wyglądała następująco: Brescia-Padova-San Marino-Rzym-Parma-Brescia i podzielona była na cztery etapy, najdłuższe etapy liczyły po 700 km.

Załoga Classic-Group stratowała przedwojennym, sportowym Astonem-Martinem 15/98 z roku 1937. Samochód doskonale zniósł trudy rajdu. Jedynym problem technicznym był brak ładowania, który objawiał się brakiem prądu pod koniec dnia i koniecznością jazdy bez świateł po zmroku aby dojechać do mety. Na pierwszym etapie częściowo uległ uszkodzeniu drogomierz rajdowy, co utrudniło nawigowanie.

Załoga spisała się na medal plasując się w połowie stawki w klasyfikacji generalnej.

Załoga Classic-Group była jedną z trzech polskich załóg biorących udział w rajdzie i jechała w ramach zespołu Perlage.

Niebawem poinformujemy o dalszych planach rajdowych i wyścigowych Classic-Group.