Nissan Datsun 240Z 1972r.

Nissan Datsun 240Z 1972r.
Nissan Datsun 240Z 1972r.
Nissan Datsun 240Z 1972r.
Nissan Datsun 240Z 1972r.
Nissan Datsun 240Z 1972r.
Nissan Datsun 240Z 1972r.
Nissan Datsun 240Z 1972r.
Nissan Datsun 240Z 1972r.
Nissan Datsun 240Z 1972r.
Nissan Datsun 240Z 1972r.
Nissan Datsun 240Z 1972r.
Nissan Datsun 240Z 1972r.
Nissan Datsun 240Z 1972r.
Nissan Datsun 240Z 1972r.
Nissan Datsun 240Z 1972r.
Nissan Datsun 240Z 1972r.
Nissan Datsun 240Z 1972r.
Nissan Datsun 240Z 1972r.
Nissan Datsun 240Z 1972r.
Nissan Datsun 240Z 1972r.
Nissan Datsun 240Z 1972r.
Nissan Datsun 240Z 1972r.
Nissan Datsun 240Z 1972r.
Nissan Datsun 240Z 1972r.
Nissan Datsun 240Z 1972r.
Nissan Datsun 240Z 1972r.
Nissan Datsun 240Z 1972r.
Nissan Datsun 240Z 1972r.
Nissan Datsun 240Z 1972r.
Nissan Datsun 240Z 1972r.
Nissan Datsun 240Z 1972r.
Nissan Datsun 240Z 1972r.
Nissan Datsun 240Z 1972r.
Nissan Datsun 240Z 1972r.
Nissan Datsun 240Z 1972r.
Nissan Datsun 240Z 1972r.
Nissan Datsun 240Z 1972r.
Nissan Datsun 240Z 1972r.
Nissan Datsun 240Z 1972r.
Nissan Datsun 240Z 1972r.
Nissan Datsun 240Z 1972r.
Nissan Datsun 240Z 1972r.
Nissan Datsun 240Z 1972r.
Nissan Datsun 240Z 1972r.
Nissan Datsun 240Z 1972r.
Nissan Datsun 240Z 1972r.
Nissan Datsun 240Z 1972r.
Nissan Datsun 240Z 1972r.
Nissan Datsun 240Z 1972r.
Nissan Datsun 240Z 1972r.
Nissan Datsun 240Z 1972r.
Nissan Datsun 240Z 1972r.
Nissan Datsun 240Z 1972r.
Nissan Datsun 240Z 1972r.
Nissan Datsun 240Z 1972r.
Nissan Datsun 240Z 1972r.
Nissan Datsun 240Z 1972r.
Nissan Datsun 240Z 1972r.
Nissan Datsun 240Z 1972r.
Nissan Datsun 240Z 1972r.
Nissan Datsun 240Z 1972r.
Nissan Datsun 240Z 1972r.
Nissan Datsun 240Z 1972r.
Nissan Datsun 240Z 1972r.
Nissan Datsun 240Z 1972r.
Nissan Datsun 240Z 1972r.
Nissan Datsun 240Z 1972r.
Nissan Datsun 240Z 1972r.
Nissan Datsun 240Z 1972r.
Nissan Datsun 240Z 1972r.
Nissan Datsun 240Z 1972r.
Nissan Datsun 240Z 1972r.
Nissan Datsun 240Z 1972r.
Nissan Datsun 240Z 1972r.
Nissan Datsun 240Z 1972r.
Nissan Datsun 240Z 1972r.
Nissan Datsun 240Z 1972r.
Nissan Datsun 240Z 1972r.
Nissan Datsun 240Z 1972r.
Nissan Datsun 240Z 1972r.
Nissan Datsun 240Z 1972r.
Nissan Datsun 240Z 1972r.
Nissan Datsun 240Z 1972r.
Nissan Datsun 240Z 1972r.
Nissan Datsun 240Z 1972r.
Nissan Datsun 240Z 1972r.
Nissan Datsun 240Z 1972r.
Nissan Datsun 240Z 1972r.
Nissan Datsun 240Z 1972r.
Nissan Datsun 240Z 1972r.
Nissan Datsun 240Z 1972r.
Nissan Datsun 240Z 1972r.
Nissan Datsun 240Z 1972r.
Nissan Datsun 240Z 1972r.
Nissan Datsun 240Z 1972r.
Nissan Datsun 240Z 1972r.
Nissan Datsun 240Z 1972r.
Nissan Datsun 240Z 1972r.
44 900 (Stała)

Datsun 240Z to samochód sportowy, który zdobył serca miłośników motoryzacji na całym świecie. Jego wyjątkowy design, doskonałe osiągi i przystępna cena sprawiły, że stał się ikoną swojej epoki.
Samochód został wprowadzony na rynek w 1969 roku przez japońską markę Datsun, która obecnie należy do koncernu Nissan. Pojazd został zaprojektowany jako odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie na atrakcyjne, sportowe samochody w przystępnej cenie. Datsun 240Z był pierwszym modelem z serii Z, która stała się jednym z najbardziej rozpoznawalnych symboli marki. 240Z wyróżniał się charakterystycznym, smukłym nadwoziem o aerodynamicznym kształcie. Jego niski profil, długa maska i krótki tył nadawały mu sportowy wygląd. Samochód był również wyposażony w charakterystyczne reflektory w kształcie „oczu”, które dodawały mu agresywnego wyrazu. Pod maską Datsuna 240Z znajdował się 2,4-litrowy, sześciocylindrowy silnik o mocy 151 KM, który pozwalał osiągnąć imponujące przyspieszenie i prędkość maksymalną. Dzięki lekkiej konstrukcji i doskonałemu układowi jezdnemu zapewniał dynamiczną i ekscytującą jazdę.

W 1971 roku Edgar Herrmanna jako kierowca wraz z pilotem Hans Schüllerem w Datsunie 240Z odnieśli spektakularne zwycięstwo w rajdzie „Safari Rally”, jednym z najtrudniejszych rajdów terenowych na świecie. To zwycięstwo potwierdziło nie tylko niezawodność samochodu, ale także jego doskonałe osiągi w trudnych warunkach. Datsun 240Z odnosił liczne sukcesy w wyścigach organizowanych przez Sports Car Club of America (SCCA). Samochód był konkurencyjny zarówno na torach wyścigowych, jak i na trasach rajdowych, co przyczyniło się do jego popularności wśród profesjonalnych kierowców i amatorów.
Datsun 240Z to legendarny samochód sportowy, który wciąż zachwyca miłośników motoryzacji swoim wyglądem i osiągami. Jego wpływ na świat motoryzacji jest niezaprzeczalny, a jego miejsce w historii jest niezatarte. Datsun 240Z to ikona, która nadal inspiruje i fascynuje kolejne pokolenia.

Prezentujemy poszukiwany klasyk w segmencie samochodów sportowych Nissana 240Z z rynku amerykańskiego, wyprodukowany w 1972 roku. Sześciocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 2400, trzybiegowa skrzynia automatyczna. Samochód wymaga renowacji, czeka na nowego właściciela, który włoży w niego swoją pracę i serce.