Jaguar XK8 1997
Jaguar XK8 1997 Nowe oblicze legendy
Jaguar E-Type w oczach wielu miłośników motoryzacji, pozostaje ikoną stylu oraz sportowego samochodu.
Jego producent wiedząc o tym, wraz nadejściem lat 90. postanowił wskrzesić ducha klasycznego modelu,
zastępując tym samym mocno wiekowy już model XJS.
Pod względem mechanicznym, Jaguar zerwał z tradycją używania silników R6 oraz V12.
XK8, zgodnie z tym co sugerowała nazwa, napędzany był wyłącznie silnikiem w układzie V8
o pojemności 4 litrów (a następnie 4.2 litra), który swoją premierę miał właśnie w tym modelu.
Cechował się trwałością oraz świetnym brzmieniem, bez problemu dając nowemu, "dużemu kotu"
wystarczający zapas mocy, by móc zaliczyć go do grona pojazdów "Gran Turismo".
Dziś zalicza się również do grona "Modern Classics", oraz do aut w naszej ofercie.
Zapraszamy na przedstawienie niniejszego egzemplarza w cyfrach.
Dane techniczne:
Rok produkcji: 1997
Silnik: V8 benzynowy
Pojemność silnika: 3996 cm3
Moc: 290 km (215 kW)/ 393 Nm
Skrzynia biegów: automatyczna, 5-stopniowa z trybem "Sport"
Napęd: tylna oś (RWD)
Prędkość maksymalna: 250 km/h
Przyspieszenie: 0-100 km/h: 7 s
Waga: 1780 kg
Kolor nadwozia: Ciemnoniebieski (Sapphire Blue)
Wnętrze: Wykończone skórą w kolorze kości słoniowej, oraz drewnem orzecha.
Numer VIN: SAJGX2241WC022894
Rynek pochodzenia: Stany Zjednoczone
Aktualny przebieg: 128 670 km (79 950 mil)
Historia i stan pojazdu:
Prezentowany Jaguar dotarł do Polski w 2005 roku ze Stanów Zjednoczonych, zaś w rękach
obecnego właściciela jest od dwóch lat.
W tym czasie otrzymał nowe opony oraz akumulator, a jego eksploatacja ograniczała
się do krótkich przejażdżek w okresie letnim.
Jego realny, roczny przebieg zawierał się w liczbie około 300 kilometrów.
Nadwozie Jaguara wolne jest od oznak korozji, a kryjący ją lakier w odcieniu "Sapphire Blue" świetnie kontrastuje z
jasnym wykończeniem wnętrza.
Silnik pracuje równo i pewnie w każdym zakresie obrotów, skrzynia "J-Gate"
zmienia biegi płynnie i bez wahań.
Elektrycznie składany dach, prócz poszycia w świetnym stanie, pracuje nienagannie w obydwu kierunkach.
Zgodnie z oczekiwaniami, Jaguar potrafi rozpieścić również wyposażeniem, w którego skład wchodzi:
- automatycznie składany dach
- klimatyzacja
- skórzana tapicerka, drewniane wykończenie ("classic trim")
- elektrycznie sterowane fotele
- elektrycznie sterowane szyby
- elektrycznie sterowane lusterka
- podłokietnik ze schowkiem oraz cupholderami
- radio z funkcją telefonu, odtwarzacz MC, odtwarzacz CD + zmieniarka
- dwie poduszki powietrzne
- wspomaganie kierownicy
- możliwość zapisu 2 ustawień pozycji kierowcy
- 17-calowe, chromowane felgi
- windshot
Dla kogo?
Poszukując kabrioletu, który daje radość zarówno podczas krótkich, pozamiejskich przejażdżek, jak i dłuższych podróży
w duchu "Gran Turismo", warto rozważyć model XK8.
To świetnie brzmiący oraz wyglądający kabriolet, dający solidne, drogowe doświadczenie.
Zapraszamy na jazdę próbną oraz przegląd w naszym serwisie przed zakupem.
Porsche 928 4.5L V8 1991
Porsche 928 – Klasyka Gran Turismo z V8, która łączy moc i elegancję
Model: Porsche 928
Rok produkcji: 1981
Przebieg: 50 800 km
Silnik: 4.5 V8 (4448 ccm)
Moc: 240 KM
Napęd: na tylne koła (RWD)
Porsche 928 z 1981 roku to prawdziwa ikona motoryzacji, która doskonale łączy sportowe osiągi z luksusem i komfortem jazdy. Ten wyjątkowy model był pierwszym samochodem marki Porsche z silnikiem V8 umieszczonym z przodu, co wyznaczyło nowy kierunek w projektowaniu aut sportowych i gran turismo.
Najważniejsze cechy, które czynią ten model wyjątkowym
- Silnik V8 o pojemności 4.5 litra, który zapewnia 240 KM, oferując dynamiczne przyspieszenie i płynną jazdę w każdej sytuacji.
- Napęd na tylną oś (RWD), który gwarantuje doskonałą przyczepność, stabilność i precyzję prowadzenia, szczególnie na krętych drogach.
- Niski przebieg – tylko 50 800 km, co świadczy o bardzo ograniczonym użytkowaniu, dzięki czemu samochód zachował swój wyjątkowy stan techniczny i estetyczny.
Design, który przyciąga spojrzenia
Opływowa sylwetka Porsche 928 wyróżnia się futurystycznym jak na lata 80. wyglądem, z charakterystycznymi, wysuwanymi reflektorami, które dodają mu niepowtarzalnego charakteru. Każda linia nadwozia została zaprojektowana z myślą o aerodynamice, co nie tylko poprawia osiągi, ale również nadaje autu elegancji i lekkości.
Komfort i luksus w jednym
Wnętrze Porsche 928 to synonim komfortu i luksusu. Wysokiej jakości materiały, precyzyjne wykonanie oraz ergonomiczne rozmieszczenie elementów kokpitu sprawiają, że każda podróż – zarówno krótka, jak i ta na długim dystansie – jest prawdziwą przyjemnością.
Dlaczego warto wybrać ten model?
- Ikona lat 80.: Porsche 928 zostało stworzone, aby zadowolić najbardziej wymagających kierowców, łącząc w sobie niemiecką precyzję, moc i elegancję.
- Idealne dla kolekcjonera: Ze względu na niski przebieg, doskonały stan oraz oryginalny wygląd, ten egzemplarz jest idealną inwestycją dla każdego miłośnika klasycznych samochodów.
Zapraszam do kontaktu i obejrzenia tego wyjątkowego egzemplarza Porsche 928 na żywo. Taka okazja na zakup tak dobrze zachowanego klasyka zdarza się niezwykle rzadko