Mercedes-Benz R129 500 SL 1991 r.

Mercedes-Benz R129 500 SL to luksusowy samochód sportowy typu kabriolet produkowany przez Mercedes-Benz w latach 1989-2001. Był częścią gamy SL-Class i jest ceniony do dziś za swój elegancki wygląd, mocny silnik oraz zaawansowane funkcje.

Kilka kluczowych cech modelu Mercedes-Benz R129 500 SL:

500 SL był napędzany 5,0-litrowym silnikiem V8, stąd oznaczenie "500", który zapewniał imponujące osiągi jak na swoje czasy. Silnik ten był znany z płynnego dostarczania mocy i wyrafinowanych osiągów.

500 SL oferował mocne przyspieszenie i imponujące prędkości maksymalne, co czyniło go prawdziwym samochodem sportowym. Od 0 do 100 km na godzinę rozpędzał się w około 6 i pół sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosiła ponad 240 kilometrów na godzinę.

R129 500 SL charakteryzował się ponadczasowym i eleganckim kształtem nadwozia z gładkimi liniami i chowanym miękkim dachem. Jego design wyprzedzał swoje czasy i nawet dziś wygląda nowocześnie.

Jak przystało na tradycję marki Mercedes-Benz, 500 SL był wyposażony w szereg luksusowych funkcji i udogodnień, w tym skórzaną tapicerkę, elektrycznie regulowane fotele, automatyczną klimatyzację i wysokiej klasy systemy audio.

Koncern Mercedes-Benz zawsze był znany ze swojego zaangażowania w bezpieczeństwo, a R129 500 SL nie był wyjątkiem. Wyposażono go w szereg funkcji bezpieczeństwa, takich jak układ przeciwblokujący, kontrola trakcji, poduszki powietrzne i sztywna konstrukcja nadwozia zaprojektowana w celu zapewnienia ochrony pasażerów w przypadku kolizji.

Ogólnie rzecz biorąc, Mercedes-Benz R129 500 SL był luksusowym i potężnym samochodem sportowym, który oferował idealne połączenie osiągów, komfortu i stylu, co czyniło go pożądanym wyborem dla wymagających nabywców.

Nasz Mercedes-Benz 500 SL R129 pochodzi z roku 1991, posiada karoserie w kolorze „Impala Brown Metallic” oraz beżową skórzaną tapicerkę. Samochód pochodzi z rynku amerykańskiego, pod maską kryje się osiem cylindrów w układzie V o całkowitej pojemności 4973 cm3, które generuje 320 koni mechanicznych i rozpędza samochód do setki w sześć i pół sekundy.

Ponad trzydziestoletnia historia pojazdu obeszła się łagodnie z prezentowanym egzemplarzem. Na drogomierz nawinęło się niecałe sto trzydzieści tysięcy kilometrów. Karoseria jest bez korozji, metalowe wykończenia w stanie bardzo dobrym. Samochód otrzymał nowe poszycie dachu oraz wymieniono wszystkie uszczelnienia hydraulicznego sytemu podnoszenia dachu.

Możliwość finasowania poprzez leasing