Maserati Biturbo Spyder 1987

Maserati Biturbo Spyder 1987 Doładowane Dolce Vita

Myśląc o sezonie na jazdę klasykiem, pojawia się wizja kabrioletu ze świetnie brzmiącym silnikiem, takim jak włoskie, dwu i pół-litrowe V6?
Cenisz oryginalność, która pozwoli wyjść poza schemat proponowanych w tej kategorii aut, a która ściąga
spojrzenia nie tylko pośród entuzjastów motoryzacji?
Nadal poszukujesz swojego typu na stylowe pokonywanie kilometrów europejskich dróg w trakcie wypoczynku?
W mediolańskich zakładach
Zagato, w 1987 roku ukończono jedną z 3076 sztuk Maserati Biturbo Spyder, która może być rozwiązaniem.


Dane techniczne:

Rok produkcji: 1987
Silnik: V6 podwójnie doładowany, benzynowy, gaźnikowy
Pojemność silnika: 2491 cm3
Moc: 192 km (141 kW)/ 302 Nm
Skrzynia biegów:  automatyczna, 3-stopniowa
Napęd: tylna oś (RWD)
Prędkość maksymalna: 215 km/h
Przyspieszenie: 0-100 km/h: 7,5 s
Waga: 1245 kg
Kolor nadwozia: Czarny (Nero)
Wnętrze: wykończone w beżowej skórze oraz w drewnie, zachowane w oryginale
Numer VIN: ZAMFL1103HA330934
Rynek pochodzenia: Stany Zjednocznone
Aktualny przebieg: 38 000 km (23 000 mil)

 

Historia i stan pojazdu:

Prezentowane Maserati pochodzi z 1987 roku, i jest już egzemplarzem poprawionym zarówno pod względem zabezpieczeń antykorozyjnych, jak i rozwiązań mechanicznych.
Skrótem, wyeliminowano w nim wiele problemów „wieku dziecięcego”, jednocześnie zachowując najbardziej klasyczną formę jego sylwetki, która przeszła lifting już kilka miesięcy po wyprodukowaniu te
j sztuki.
Nasz egzemplarz zasilany jest podwójnym gaźnikiem Webera, który mimo opinii „kapryśnego”, tutaj nie dostarcza kierowcy zmartwień.

W
ykończenie wnętrza świetnie zniosło próbę czasu, zarówno pod względem kondycji skóry, elementów plastikowych, jak i drewnianych dekorów.
Jedynie na samych fotelach i podłokietniku widać zmarszczenia, lecz próżno szukać w nich jakichkolwiek ubytków.
Będąc egzemplarzem dedykowanym rynkowi amerykańskiemu, nasze Biturbo wyposażone jest w automatyczną, trzybiegową skrzynię, która pracuje płynnie w pełnym zakresie.

Wóz przeszedł w 2024 roku niewielką naprawę blacharsko lakierniczą, brak na nim śladów korozji.
Jest również po serwisie mającym na celu głównie uszczelnienie silnika/wyeliminowanie drobnych wycieków.
Oprócz tego w ostatnich miesiącach regenerację przeszedł układ wspomagania kierownicy oraz pompa hamulca.
Samochód jest zdrowy i gotów do podboju autostrad i bulwarów, posiada pełną dokumentację samochodu zabytkowego w Polsce
oraz certyfikat Maserati Classics.

Dla kogo?

Jeśli cenisz ostre, wyraziste linie połączone z włoską egzotyką, oraz relaksującą, choć lubiącą wysokie obroty charakterystyką silnika, sprawdź nasze Biturbo.
W otoczeniu wysokiej jakości materiałów,
brzmieniu klasycznej, włoskiej „v-szóstki” oraz z dobrą pogodą wokół, trudno o lepsze motoryzacyjne doświadczenia.


Maserati Indy 4900 1973 r.

Maserati Indy 4900 – włoska ikona V8 z duszą sportowca | 1973 | Europejska wersja |
Wkrótce do kupienia na aukcji

 

Witaj w świecie, w którym luksus łączy się z czystą adrenaliną. Gdzie linie nadwozia są dziełem sztuki, a dźwięk silnika to symfonia dla ucha prawdziwego entuzjasty. Przed Tobą Maserati Indy 4900 – coupe, które nie tylko przyciąga wzrok, ale także niesie ze sobą historię wielkiej motoryzacyjnej pasji.

Ten egzemplarz z 1973 roku to reprezentant ostatniej i najbardziej dopracowanej wersji modelu Indy, wyposażony w najmocniejszy silnik V8 o pojemności 4.9 litra. To maszyna z duszą – stworzona dla kierowców, którzy czują więź z klasyką, ale wymagają więcej niż tylko pięknego wyglądu.

Dane techniczne:

  • Silnik: wolnossący V8 4.9L, 315 KM / 481 Nm
  • Skrzynia biegów: manualna, 5-stopniowa
  • Napęd: tylna oś (RWD)
  • Prędkość maksymalna: 265 km/h
  • Przyspieszenie 0–100 km/h: 5.7 s
  • Waga: 1670 kg
  • Kolor nadwozia: po renowacji, lakier w doskonałym stanie
  • Wnętrze: zachowane w oryginale – klasyczna włoska elegancja

Historia i stan pojazdu:

Auto zostało wyprodukowane przez Maserati we Włoszech i od 10 lat znajduje się w rękach obecnego kolekcjonera, który dbał o jego mechanikę i prezencję. Od momentu zakupu przejechało ok. 5000 km, w tym trasę Polska–Niemcy. Zarejestrowane w Niemczech, jego licznik przebiegu wskazuje 10 029 km (licznik pięciocyfrowy).

Po zakupie wykonano pełne lakierowanie nadwozia oraz wymianę wielu elementów gumowych w zawieszeniu i układzie jezdnym. Wymieniono wszystkie płyny eksploatacyjne. Auto jeździ, skręca i hamuje jak się od niego oczekuje. Skrzynia pracuje płynnie, prowadzenie daje ogromną satysfakcję.

Zaznaczam, że auto charakteryzuje się pewnym zużyciem typowym dla tej klasyki: zauważalne zużycie oleju silnikowego oraz na jednym z cylindrów jest wyraźnie mniejsza kompresja – co jednak nie odbiera mu wartości jako kolekcjonerskiej inwestycji z potencjałem wzrostu.

 

Dlaczego warto?

Maserati Indy 4900 to nie tylko rzadki klasyk zbudowany w czasach, gdy Maserati wciąż było rodzinną manufakturą tworzącą samochody z duszą. Wersja 4900 to najbardziej poszukiwana odmiana – najmocniejsza, najbardziej dojrzała konstrukcyjnie, z najlepszymi osiągami.

To idealny wybór dla kolekcjonera, który ceni europejskie pochodzenie, oryginalne wnętrze, piękną prezencję oraz możliwość dalszego doskonalenia mechanicznego. Taki egzemplarz nie tylko dostarcza emocji, ale także z roku na rok zyskuje na wartości.

 

Nie pozwól, by ten klasyk odjechał komuś innemu.
Zadzwoń, umów się na oględziny i pozwól sobie na przygodę z Maserati, która zacznie się od obrotu kluczyka, a skończy... kto wie – może nigdy.