Jaguar E-Type Series III V12 Cabrio 1973

Jaguar E-Type Series III V12 Cabrio 1973 | Profesjonalnie odrestaurowany | Hard-top w komplecie

Dane Techniczne:

Marka i model: Jaguar E-Type Series III V12 Cabrio

Rok produkcji: 1973

Silnik: Benzynowy, 5.4L V12 (5343 cm³ / 326 cui)

Moc: 272-314 KM

Skrzynia biegów: Manualna, 4-biegowa

Napęd: RWD (napęd na tylne koła)

Typ nadwozia: 2-drzwiowy kabriolet

Wymiary: Długość: 4684 mm, szerokość: 1678 mm, rozstaw osi: 2667 mm

Przebieg: 114 km (po renowacji)

Hard-top: TAK

 

Przedstawienie modelu:

Przedstawiamy prawdziwą legendę motoryzacji – Jaguar E-Type Series III V12 w wersji kabriolet z 1973 roku. Wyprodukowany przez Jaguara w Wielkiej Brytanii, ten klasyczny pojazd zachwyca unikalnym designem i niepowtarzalnym charakterem.

Samochód przeszedł pełną i profesjonalną renowację zakończoną w 2024 roku. Dostępna jest kompletna dokumentacja potwierdzająca jakość wykonanych prac. Auto jest w idealnym stanie technicznym, w pełni sprawne, zarejestrowane i gotowe do jazdy.

Jaguar E-Type Series III oferuje niezwykłe osiągi:

  • Prędkość maksymalna: 241 km/h (150 mph)
  • Przyspieszenie: 0-100 km/h w 6.7 s

To doskonałe połączenie stylu, mocy i kunsztu angielskiej inżynierii, które przyciągnie uwagę każdego miłośnika klasyków.

Najważniejsze zalety i wyposażenie:

  •  Oryginalny hard-top w zestawie
  •  Silnik V12 o pojemności 5.4L
  •  Manualna skrzynia biegów
  •  Profesjonalna renowacja zakończona w 2024 r.
  •  Pełna dokumentacja renowacyjna
  •  Klasyczny, elegancki design

Jensen Interceptor MKIII (1974) Kabriolet

Miło nam zaprosić wszystkich entuzjastów nietuzinkowej motoryzacji oraz pasjonatów aukcji samochodowych pod poniższy link:

 

Car&Classic - Jensen Interceptor III Convertible

 

Wprowadzenie:

    • Model: Jensen Interceptor MKIII, rok produkcji: 1974.
    • Liczba właścicieli: Pierwszy właściciel w Europie.
    • Samochód został sprowadzony do Polski w 2017 roku i od tamtej pory znajduje się w rękach prywatnego kolekcjonera.
    • Przebieg: Licznik wskazuje 12,731 mil, jednak rzeczywisty przebieg nie jest znany.

Silnik i wydajność:

    • Silnik: Benzynowy, o pojemności 7206 cm³ i mocy 280 KM.
    • Skrzynia biegów: Automatyczna, trzy biegowa
    • Stan techniczny: Silnik nie był rozbierany przez obecnego właściciela, pracuje prawidłowo. Wymieniono pompę wody, pompę paliwa, świece oraz przewody wysokiego napięcia.

Wygląd zewnętrzny:

    • Kolor: Czerwony, nadwozie było odnawiane w Stanach Zjednoczonych. Obecnie lakier posiada pewne mankamenty (szczegóły na zdjęciach).
    • Felgi i opony: Oryginalne, pięcioramienne felgi aluminiowe, opony marki CooperTires w rozmiarze 205/70R15.
    • Stan karoserii: Karoseria w stanie oryginalnym, nie wymaga napraw blacharskich, ale wymaga poprawek lakierniczych. Chromowane elementy są w większości w bardzo dobrym stanie, z wyjątkiem drobnych zarysowań pokrywy otworu w progu i niewielkiego uszkodzenia tylnego zderzaka (szczegóły na zdjęciach).

Wnętrze:

    • Wykończenie: Wnętrze po renowacji, skórzane fotele, kierownica obszyta skórą marki Lecarra, deska rozdzielcza oklejona skajem.
    • Dodatkowe wyposażenie: Kierownica Lecarra, chromowany zestaw wskaźników z dodanym wskaźnikiem temperatury (oryginalny wskaźnik nie działa poprawnie).
    • Stan wnętrza: Wnętrze odrestaurowane, w bardzo dobrym stanie, nosi jedynie drobne ślady użytkowania. Deska rozdzielcza wymaga bardziej starannej renowacji.

Technika:

    • Zawieszenie i hamulce w dobrym stanie, samochód regularnie serwisowany, dyferencjał po pełnej renowacji.
    • Mechanicznie i elektrycznie samochód działa prawidłowo, jednak klimatyzacja wymaga naprawy.

Stan podwozia:

    • Podwozie w stanie oryginalnym, wymaga uwagi i konserwacji. Szczegółowe zdjęcia dostępne w galerii.

Samochód ten jest wyjątkowym egzemplarzem, doskonale nadającym się do dalszej renowacji i użytkowania przez miłośników klasycznych pojazdów.


Maserati Indy 4900 1973 r.

Maserati Indy 4900 – włoska ikona V8 z duszą sportowca | 1973 | Europejska wersja |
Wkrótce do kupienia na aukcji

 

Witaj w świecie, w którym luksus łączy się z czystą adrenaliną. Gdzie linie nadwozia są dziełem sztuki, a dźwięk silnika to symfonia dla ucha prawdziwego entuzjasty. Przed Tobą Maserati Indy 4900 – coupe, które nie tylko przyciąga wzrok, ale także niesie ze sobą historię wielkiej motoryzacyjnej pasji.

Ten egzemplarz z 1973 roku to reprezentant ostatniej i najbardziej dopracowanej wersji modelu Indy, wyposażony w najmocniejszy silnik V8 o pojemności 4.9 litra. To maszyna z duszą – stworzona dla kierowców, którzy czują więź z klasyką, ale wymagają więcej niż tylko pięknego wyglądu.

Dane techniczne:

  • Silnik: wolnossący V8 4.9L, 315 KM / 481 Nm
  • Skrzynia biegów: manualna, 5-stopniowa
  • Napęd: tylna oś (RWD)
  • Prędkość maksymalna: 265 km/h
  • Przyspieszenie 0–100 km/h: 5.7 s
  • Waga: 1670 kg
  • Kolor nadwozia: po renowacji, lakier w doskonałym stanie
  • Wnętrze: zachowane w oryginale – klasyczna włoska elegancja

Historia i stan pojazdu:

Auto zostało wyprodukowane przez Maserati we Włoszech i od 10 lat znajduje się w rękach obecnego kolekcjonera, który dbał o jego mechanikę i prezencję. Od momentu zakupu przejechało ok. 5000 km, w tym trasę Polska–Niemcy. Zarejestrowane w Niemczech, jego licznik przebiegu wskazuje 10 029 km (licznik pięciocyfrowy).

Po zakupie wykonano pełne lakierowanie nadwozia oraz wymianę wielu elementów gumowych w zawieszeniu i układzie jezdnym. Wymieniono wszystkie płyny eksploatacyjne. Auto jeździ, skręca i hamuje jak się od niego oczekuje. Skrzynia pracuje płynnie, prowadzenie daje ogromną satysfakcję.

Zaznaczam, że auto charakteryzuje się pewnym zużyciem typowym dla tej klasyki: zauważalne zużycie oleju silnikowego oraz na jednym z cylindrów jest wyraźnie mniejsza kompresja – co jednak nie odbiera mu wartości jako kolekcjonerskiej inwestycji z potencjałem wzrostu.

 

Dlaczego warto?

Maserati Indy 4900 to nie tylko rzadki klasyk zbudowany w czasach, gdy Maserati wciąż było rodzinną manufakturą tworzącą samochody z duszą. Wersja 4900 to najbardziej poszukiwana odmiana – najmocniejsza, najbardziej dojrzała konstrukcyjnie, z najlepszymi osiągami.

To idealny wybór dla kolekcjonera, który ceni europejskie pochodzenie, oryginalne wnętrze, piękną prezencję oraz możliwość dalszego doskonalenia mechanicznego. Taki egzemplarz nie tylko dostarcza emocji, ale także z roku na rok zyskuje na wartości.

 

Nie pozwól, by ten klasyk odjechał komuś innemu.
Zadzwoń, umów się na oględziny i pozwól sobie na przygodę z Maserati, która zacznie się od obrotu kluczyka, a skończy... kto wie – może nigdy.