Jaguar E-type cabrio 1969 seria II

Jaguar E-Type, znany także jako Jaguar XKE, to legendarny samochód sportowy, który zadebiutował w 1961 roku i szybko zdobył status ikony motoryzacyjnej. Seria II została wprowadzona w 1968 roku i kontynuowała dziedzictwo swojego poprzednika, oferując wyrafinowany styl i imponujące osiągi.

Zewnętrznie Jaguar E-Type Serii II zachował charakterystyczny, smukły design swojego poprzednika, ale przeszedł pewne subtelne zmiany, takie jak większe reflektory, brak znaczników kierunkowskazów na błotnikach oraz zmieniony grill. Jaguar seri 2 był również dostępny w dwóch wariantach nadwozia: coupe i kabriolet, oba oferujące eleganckie i sportowe proporcje.
Pod maską Jaguar E-Type serii II kryła się potężna jednostka napędowa. Większość modeli była wyposażona w sześciocylindrowy silnik o pojemności 4.2 litra, który generował imponującą moc i moment obrotowy, zapewniając przy tym dynamiczną i ekscytującą jazdę. Manualna skrzynia biegów była standardowa, chociaż dostępna była również wersja z skrzynią automatyczną.

Wnętrze Jaguar E-Type serii II kontynuowało luksusową tradycję marki, oferując wygodne fotele, wysokiej jakości materiały wykończeniowe i ekskluzywne detale. Kabriolet był wyposażony w manualnie składany dach, który umożliwiał jazdę z wiatrem we włosach, podczas gdy coupe oferowało więcej przestrzeni bagażowej i wygodę podróżowania.
Jaguar E-Type serii II 1969 roku jest nie tylko symbolem elegancji i luksusu, ale także legendą motoryzacyjną, która nadal zachwyca entuzjastów swoim wyjątkowym stylem i wydajnością. Dla wielu miłośników motoryzacji jest to jedno z najbardziej pożądanych i cenionych klasycznych samochodów sportowych.

Jaguar E-type cabrio seria II

Rok produkcji:1969

Silnik: 4200ccm ; 6R

Skrzynia biegów: manualna

Samochód jest kompletny i oryginalny, stanowi dobrą bazę do renowacji.

 


Jaguar E-type coupe 1970 seria II

Jaguar E-Type, znany także jako Jaguar XKE, to legendarny samochód sportowy, który zadebiutował w 1961 roku i szybko zdobył status ikony motoryzacyjnej. Seria II została wprowadzona w 1968 roku i kontynuowała dziedzictwo swojego poprzednika, oferując wyrafinowany styl i imponujące osiągi.

Zewnętrznie Jaguar E-Type Serii II zachował charakterystyczny, smukły design swojego poprzednika, ale przeszedł pewne subtelne zmiany, takie jak większe reflektory, brak znaczników kierunkowskazów na błotnikach oraz zmieniony grill. Jaguar seri 2 był również dostępny w dwóch wariantach nadwozia: coupe i kabriolet, oba oferujące eleganckie i sportowe proporcje.
Pod maską Jaguar E-Type serii II kryła się potężna jednostka napędowa. Większość modeli była wyposażona w sześciocylindrowy silnik o pojemności 4.2 litra, który generował imponującą moc i moment obrotowy, zapewniając przy tym dynamiczną i ekscytującą jazdę. Manualna skrzynia biegów była standardowa, chociaż dostępna była również wersja z skrzynią automatyczną.

Wnętrze Jaguar E-Type serii II kontynuowało luksusową tradycję marki, oferując wygodne fotele, wysokiej jakości materiały wykończeniowe i ekskluzywne detale. Kabriolet był wyposażony w manualnie składany dach, który umożliwiał jazdę z wiatrem we włosach, podczas gdy coupe oferowało więcej przestrzeni bagażowej i wygodę podróżowania.
Jaguar E-Type serii II 1969 roku jest nie tylko symbolem elegancji i luksusu, ale także legendą motoryzacyjną, która nadal zachwyca entuzjastów swoim wyjątkowym stylem i wydajnością. Dla wielu miłośników motoryzacji jest to jedno z najbardziej pożądanych i cenionych klasycznych samochodów sportowych.

Jaguar E-type coupe seria II

Rok produkcji: 1970

Silnik: 4200ccm; 6R

Skrzynia biegów: automatyczna

Samochód jest oryginalny i kompletny w 90%. Brakuje kolektora ssącego z gaźnikami.

Samochód jest dobrą bazą do renowacji.


Jaguar XK8 1997

Jaguar XK8 1997 Nowe oblicze legendy


Jaguar E-Type w oczach wielu miłośników motoryzacji, pozostaje ikoną stylu oraz sportowego samochodu.
Jego producent wiedząc o tym, wraz nadejściem lat 90. postanowił wskrzesić ducha klasycznego modelu,
zastępując tym samym mocno wiekowy już model XJS.
Pod względem mechanicznym, Jaguar zerwał z tradycją używania silników R6 oraz V12.
XK8, zgodnie z tym co sugerowała nazwa, napędzany był wyłącznie silnikiem w układzie V8
o pojemności 4 litrów (a następnie 4.2 litra), który swoją premierę miał właśnie w tym modelu.
Cechował się trwałością oraz świetnym brzmieniem, bez problemu dając nowemu, "dużemu kotu"
wystarczający zapas mocy, by móc zaliczyć go do grona pojazdów "Gran Turismo".
Dziś zalicza się również do grona "Modern Classics", oraz do aut w naszej ofercie.
Zapraszamy na przedstawienie niniejszego egzemplarza w cyfrach.

 

Dane techniczne:

Rok produkcji: 1997
Silnik: V8 benzynowy
Pojemność silnika: 3996 cm3
Moc: 290 km (215 kW)/ 393 Nm
Skrzynia biegów:  automatyczna, 5-stopniowa z trybem "Sport"
Napęd: tylna oś (RWD)
Prędkość maksymalna: 250 km/h
Przyspieszenie: 0-100 km/h: 7 s
Waga: 1780 kg
Kolor nadwozia: Ciemnoniebieski (Sapphire Blue) 
Wnętrze: Wykończone skórą w kolorze kości słoniowej, oraz drewnem orzecha.
Numer VIN: SAJGX2241WC022894
Rynek pochodzenia: Stany Zjednoczone
Aktualny przebieg: 128 670 km (79 950 mil)

 

Historia i stan pojazdu:


Prezentowany Jaguar dotarł do Polski w 2005 roku ze Stanów Zjednoczonych, zaś w rękach
obecnego właściciela jest od dwóch lat.
W tym czasie otrzymał nowe opony oraz akumulator, a jego eksploatacja ograniczała
się do krótkich przejażdżek w okresie letnim.
Jego realny, roczny przebieg zawierał się w liczbie około 300 kilometrów.
Nadwozie Jaguara wolne jest od oznak korozji, a kryjący ją lakier w odcieniu "Sapphire Blue" świetnie kontrastuje z
jasnym wykończeniem wnętrza.
Silnik pracuje równo i pewnie w każdym zakresie obrotów, skrzynia "J-Gate"
zmienia biegi płynnie i bez wahań.
Elektrycznie składany dach, prócz poszycia w świetnym stanie, pracuje nienagannie w obydwu kierunkach.
Zgodnie z oczekiwaniami, Jaguar potrafi rozpieścić również wyposażeniem, w którego skład wchodzi:

- automatycznie składany dach
- klimatyzacja
- skórzana tapicerka, drewniane wykończenie ("classic trim")
- elektrycznie sterowane fotele
- elektrycznie sterowane szyby
- elektrycznie sterowane lusterka
- podłokietnik ze schowkiem oraz cupholderami
- radio z funkcją telefonu, odtwarzacz MC, odtwarzacz CD + zmieniarka
- dwie poduszki powietrzne
- wspomaganie kierownicy
- możliwość zapisu 2 ustawień pozycji kierowcy
- 17-calowe, chromowane felgi
- windshot

 

Dla kogo?


Poszukując kabrioletu, który daje radość zarówno podczas krótkich, pozamiejskich przejażdżek, jak i dłuższych podróży
w duchu "Gran Turismo", warto rozważyć model XK8.
To świetnie brzmiący oraz wyglądający kabriolet, dający solidne, drogowe doświadczenie.
Zapraszamy na jazdę próbną oraz przegląd w naszym serwisie przed zakupem.