Mercedes-Benz 170 SD 1952r.

Prezentowany Mercedes 170 S-D to ciekawy model. Jego korzenie sięgają do czasów przedwojennych. Sam model 170 przez lata swojej produkcji przechodził różne zmiany w silnikach, zawieszeniu czy wykończeniu wnętrz. Był oferowany w różnych wersjach nadwozia od cabrio, aż po kombi. Oprócz wersji typowo cywilnych, służyły one także jako karetki czy policyjne radiowozy. Sprzedaż Mercedesa 170 S-D kierowano do dyrektorów i prezesów przedsiębiorstw. Uznawany za praprzodka obecnej klasy S. Model 170 S-D to także początki silników wysokoprężnych w samochodach osobowych. Rzędowy, czterocylindrowy silnik diesla o pojemności 1755cc rozpędza pojazd do 100 km/h w 56 sekund i zadowala się 6.1 L/100 km. Egzemplarze zasilane olejem napędowym zdobyły swoją popularność ze względu na cenę oraz dostępność paliwa w latach pięćdziesiątych, a także niski apetyt na nie. Dlatego bardzo często były wykorzystywane jako taksówki, gdzie były cenione za solidność i niską awaryjność. Produkcję modelu 170 S-D zakończono we wrześniu 1955r.

Mercedes-Benz 170 S-D W136
Rocznik: 1952
Przebieg: 20000 km
Pojemność: 1700 cm³
Rodzaj paliwa: diesel
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 40 KM

Prezentowany egzemplarz to model 170 SD wyprodukowany w Argentynie. Ogólny stan samochodu jest bardzo dobry – dawna renowacja. W roku 2018 została przeprowadzona pełna renowacja silnika, wszystkie prace są udokumentowane.
Samochód jest sprawny, zarejestrowany i gotowy do użytkowania.

Możliwość finasowania poprzez leasing


Mercedes-Benz 450 SLC 5.0 1978r.

Na jesieni siedemdziesiątego siódmego roku wkracza na rynek topowa wersja Mercedesa C107 SLC 450 5.0 najmocniejszy silnik generujący 240 koni mechanicznych. Powstało ich mniej niż trzy tysiące. Cała produkcja modelu obejmowała ponad sześćdziesiąt tysięcy sztuk. C107 jest rzadziej widywane na drogach niż bliźniacze R107, a wersji z 240 konną V8 powstało poniżej 5 procent całej produkcji, ale to tylko liczby. Tak naprawdę czterysta pięćdziesiątka z pięcio-litrowym silnikiem to limuzyna z sportowym charakterem. I nie jest to przyjemnie mruczący kanapowiec dla dyrektorów z „cięższą nogą” tylko homologowana komfortowa rajdówka. Rajdówka odnosząca sukcesy w rajdach odbywających się w Afryce czy Ameryce. Cechami wyróżniającymi SLC są aluminiowa pokrywa bagażnika oraz klapa silnika, a także aluminiowe wzmocnienia zderzaka oraz charakterystyczne żaluzje w bocznych tylnych szybkach.

Mercedes-Benz 450 SLC 5.0
Rocznik: 1978
Pojemność: 5l
Moc: 240 koni
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: automatyczna

Przedstawiony samochód pochodzi z rynku amerykańskiego jest kompletny, posiada oryginalne felgi BBS Mahle oraz kierownice Lorinser.
Zapala, jeździ, ale wymaga renowacji. Idealna baza do zbudowania rajdówki.

 


Mercedes-Benz 500 SL 1982 r.

Mercedes-Benz 500 SL R107

Rocznik: 1982

Przebieg: 95000 km

Pojemność: 5000 cm³

Rodzaj paliwa: benzyna

Skrzynia biegów: automatyczna

Rodzaj napędu: tył

Moc: 240 KM

Grubość powłoki lakierniczej: 130 – 260 mikronów

500SL - najmocniejsza i najbardziej pożądana wersja Mercedesa modelu 107.

Samochód pochodzi z rynku USA, ma niski przebieg i jest w bardzo dobrym stanie, posiada nowe poszycie dachu, nowe dywany, skórzane fotele przednie i tylne (wersja 2+2) oraz nowe opony.

Mechanicznie jest sprawny, po przeglądzie i serwisie układu hamulcowego, zawieszeń, wszystkie oleje wymienione.

W komplecie z samochodem jest twardy dach.

Dodatkowo samochód posiada oryginalne wycieraczki reflektorów i spryskiwacze. Dostępna jest obszerna dokumentacja serwisowa oraz oryginalna instrukcja obsługi.

W 2023 roku samochód brał udział w wyprawie Classic-Tour do Grecji, trasę o długości 4000 Km pokonał bez żadnego problemu.

Możliwość finasowania poprzez leasing