Alfa Romeo Giulietta Spider 1962 r.
Alfa Romeo Giulietta Spider to klasyczny i kultowy samochód sportowy typu kabriolet ze stajni znanego włoskiego producenta samochodów. Giulietta została zaprojektowana przez renomowany włoski dom projektowy Pininfarina, który stworzył pojazd o ponadczasowym i eleganckim wyglądzie. Giulietta Spider charakteryzuje się klasycznym kształtem roadstera z długą maską, krótką tylną klapą i eleganckim, nisko zawieszonym profilem.
Alfa Romeo Giulietta Spider jest symbolem „la dolce vita” lat 50-tych we Włoszech, a poruszanie się nią po krętych, słonecznych włoskich drogach było przyjemnością, dzięki zawieszeniu zestrojonym pod kątem sportowego prowadzenia.
Zasilany gaźnikiem silnik o pojemności 1290 centymetrów sześciennych z aluminiowym blokiem oraz głowica z hemisferycznymi komorami spalania, dwa wałki rozrządu i wszystko to połączone z tylnym mostem za pomocą czterobiegowej manualnej skrzyni biegów.
Giulietta Spider jest częścią bogatej historii i dziedzictwa motoryzacyjnego Alfy Romeo, reprezentując epokę, w której włoskie samochody sportowe były znane ze swojego stylu i osiągów.
Prezentowany egzemplarz Alfy Romeo Giulietta Spider został wyprodukowany w 1962 roku i pochodzi z rynku USA. Samochód w bardzo dobrym stanie blacharskim -brak śladów poprzednich napraw oraz znacznej korozji co sprawia, że ten piękny klasyk stanowi idealną bazę do renowacji.
pojemność skokowa 1290cmm – gaźnik solex, 2 wałki rozrządu
moc 80KM
napęd na koła tylne
skrzynia biegów manualna
Jaguar E-type cabrio 1969 seria II
Jaguar E-Type, znany także jako Jaguar XKE, to legendarny samochód sportowy, który zadebiutował w 1961 roku i szybko zdobył status ikony motoryzacyjnej. Seria II została wprowadzona w 1968 roku i kontynuowała dziedzictwo swojego poprzednika, oferując wyrafinowany styl i imponujące osiągi.
Zewnętrznie Jaguar E-Type Serii II zachował charakterystyczny, smukły design swojego poprzednika, ale przeszedł pewne subtelne zmiany, takie jak większe reflektory, brak znaczników kierunkowskazów na błotnikach oraz zmieniony grill. Jaguar seri 2 był również dostępny w dwóch wariantach nadwozia: coupe i kabriolet, oba oferujące eleganckie i sportowe proporcje.
Pod maską Jaguar E-Type serii II kryła się potężna jednostka napędowa. Większość modeli była wyposażona w sześciocylindrowy silnik o pojemności 4.2 litra, który generował imponującą moc i moment obrotowy, zapewniając przy tym dynamiczną i ekscytującą jazdę. Manualna skrzynia biegów była standardowa, chociaż dostępna była również wersja z skrzynią automatyczną.
Wnętrze Jaguar E-Type serii II kontynuowało luksusową tradycję marki, oferując wygodne fotele, wysokiej jakości materiały wykończeniowe i ekskluzywne detale. Kabriolet był wyposażony w manualnie składany dach, który umożliwiał jazdę z wiatrem we włosach, podczas gdy coupe oferowało więcej przestrzeni bagażowej i wygodę podróżowania.
Jaguar E-Type serii II 1969 roku jest nie tylko symbolem elegancji i luksusu, ale także legendą motoryzacyjną, która nadal zachwyca entuzjastów swoim wyjątkowym stylem i wydajnością. Dla wielu miłośników motoryzacji jest to jedno z najbardziej pożądanych i cenionych klasycznych samochodów sportowych.
Jaguar E-type cabrio seria II
Rok produkcji:1969
Silnik: 4200ccm ; 6R
Skrzynia biegów: manualna
Samochód jest kompletny i oryginalny, stanowi dobrą bazę do renowacji.
Mercedes-Benz 500 SL 1982 r.
Mercedes-Benz 500 SL R107 | 1982 | V8 • Automat • USA • Twardy dach • dokumentacja
Klasyka z duszą i dowodem na jakość inżynierii Mercedesa lat 80. — gotowa na długie trasy i kolekcjonerskie zloty.
Historia & pochodzenie
Oferujęmy wyjątkowy egzemplarz Mercedesa-Benz 500 SL z 1982 roku, sprowadzony do Polski ze Stanów Zjednoczonych w 2022 roku. Samochód pierwotnie trafił do USA z Dubaju w 1984 roku, a od 1989 roku znajdował się w rękach jednej właścicielki, która zakupiła go w salonie samochodowym i serwisowała tam regularnie przez wiele lat. W chwili zakupu w roku 1989 miała 47 lat i z dokumentacji wynika, że na kilka lat przed importem do Polski samochód większość czasu spędzał w garażu, co potwierdza zarówno stan techniczny, jak i wizualny.
Stan techniczny i serwis
W 2023 roku samochód przeszedł kompleksowy przegląd techniczny oraz wyprawę Classic-Tour do Grecji, podczas której bezproblemowo pokonał ponad 4000 km. To najlepszy dowód na jego niezawodność.
Wykonane prace:
- Kompletny przegląd układu hamulcowego i zawieszenia
- Wymiana wszystkich olejów i filtrów
- Nowe opony
- Nowe dywany
- Nowe skórzane fotele (przód i tył, wersja 2+2)
- Nowe poszycie miękkiego dachu
Auto jest technicznie w pełni sprawne, wnętrze pachnie świeżą skórą, a lakier w białym kolorze 737 jest w dobrej kondycji (grubość powłoki: 130–260 mikronów),
Dane techniczne
- Silnik: 5.0 V8 benzyna (4973 cm³)
- Moc: 231 KM (DIN) / 405 Nm
- Skrzynia: automatyczna, 4-biegowa
- Napęd: tylny (RWD)
- Przebieg: 100 823 km
- Waga: masa własna: 1580 kg, DMC: 1960 kg
- Kolor wnętrza: granatowa skóra
- Twardy dach w zestawie
- Oryginalne wycieraczki i spryskiwacze reflektorów
- Zarejestrowany i ubezpieczony w Polsce
Dokumentacja i dodatki
- Oryginalna instrukcja obsługi
- Obszerna dokumentacja serwisowa (faktury, zapisy przeglądów)
- Czysty raport Carfax (diagnosta będąc pod wrażeniem samochodu pomylił mile z kilometrami)
- Komplet kluczyków
Dlaczego warto?
Ten egzemplarz 500 SL to nie tylko piękny klasyk — to świadectwo dbałości, historii i jakości, jakiej dziś się już nie spotyka. Nadaje się zarówno do codziennej jazdy w stylu lat 80., jak i jako inwestycja do kolekcji. Wysoka jakość utrzymania, kompletność wyposażenia i potwierdzona historia czynią go jednym z ciekawszych egzemplarzy na rynku.
Lokalizacja: Polska, 43-378 Rybarzowice
Transport: Możliwość organizacji
Kontakt: +48 502318213, +48 602138015
Nie przegap tej okazji — klasyczny Mercedes V8 z duszą i gotowością do jazdy czeka na nowego właściciela. Zadzwoń, umów się na oględziny i przekonaj się, jak brzmi prawdziwy luksus lat 80.
Skoda Felicia 1960 r.
Marzysz o posiadaniu prawdziwego kawałka historii motoryzacji? Teraz masz szansę! Sprzedajemy legendarną Skodę Felicię z roku 1960. Eksportowy kabriolet z bloku wschodniego.
To niezwykła okazja dla miłośników klasycznych samochodów. Skoda Felicia 1960 r. to nie tylko pojazd, to prawdziwa legenda, która wciąż czaruje swoją historią.